Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWay, Jennifer (Hrsg.); Attard, Catherine (Hrsg.); Anderson, Judy (Hrsg.); Bobis, Janette (Hrsg.); McMaster, Heather (Hrsg.); Cartwright, Katherin (Hrsg.)
TitelResearch in Mathematics Education in Australasia 2016-2019.
1st ed. 2020.
QuelleSingapore: Springer Singapore (2020), XI, 379 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen 8; farbige Illustrationen 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-15-4268-8; 978-981-15-4269-5; 978-981-15-4270-1
DOI10.1007/978-981-15-4269-5
SchlagwörterVergleichende Erziehungswissenschaft; Internationale Erziehung; Curriculum; Mathematik; Mathematische Bildung
AbstractThe tenth edition of the four-yearly review of mathematics education research in Australasia, compiled by the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA), critically reviews research in mathematics education in the four years from 2016 to 2019. Its goals are to provide a reference guide for researchers, and to promote further quality research in Australasia. Contents: 1 Introduction: Research in Mathematics Education in Australasia 2016-2019 -- 2 Looking Back and Taking Stock: Reflections on the MERGA Research Review 2012-2015 -- 3 The Contribution of Mathematics Education Researchers to the Current STEM Education Agenda -- 4 Facets of numeracy: Teaching, learning and practices -- 5 Advancing our Understanding of Initial Teacher Education Through Research -- 6 Teachers' Professional Learning and Development in Mathematics Education -- 7 Researching the Affective Domain in Mathematics Education -- 8 Equity, Social Justice, and Ethics -- 9 Mathematics Learning and Education from Birth to Eight Years -- 10 The Re-Emergence of Spatial Reasoning within Primary Years Mathematics Education -- 11 Research into Teaching and Learning of Tertiary Mathematics and Statistics -- 12 Innovative and Powerful Pedagogical Practices in Mathematics Education -- 13 Teaching and Learning Mathematics with Digital Technologies -- 14 Changing Landscapes.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: